biznes

TOPICS

Rola kobiet w życiu publicznym musi rosnąć

Jest niezwykle istotne, aby kobiety zyskiwały coraz większy wpływ na życie publiczne, bo nic tak pozytywnie nie wpływa na dyskusję o losach Polski, jak szeroka wymiana doświadczeń – mówi Henryka Bochniarz, prezydent Konfederacji Lewiatan. Jest dumna, że w 2016 r. Warszawa aż dwukrotnie stanie się światową stolicą kobiet.

Profesor zafascynowana praktyką

Naukowiec osadzony w biznesie – tak sama o sobie mówi profesor dr hab. Małgorzata Bombol. Kobieta, która w stosunkowo młodym wieku uzyskała tytuł profesora. Kobieta, która odnosi sukcesy na polu biznesowym. Kobieta, która biega maratony. I której – jak sama zapewnia – ciekawość świata nie przemija.

Nie ma pracownika ponad zawodnika

Jakiś czas temu natknąłem się na infografikę opublikowaną przez organizację Canadian Sport for Life, która promowała przydatność kompetencji uzyskanych w sporcie i zachęcała do zatrudniania byłych zawodników.

Współpraca handlowa z Malezją – jak to zrobić?

Kraj ten jest także wybierany przez zagranicznych inwestorów, jako centrum działań regionalnych na obszarze ASEAN. Dlaczego? Otóż Malezja oferuje centralne położenie, doskonale rozwiniętą infrastrukturę drogową i siatkę połączeń lotniczych z regionem oraz bezpieczeństwo pobytu i prowadzenia biznesu.

Jak nawiązać współpracę z Norwegią?

Norwegia swój sukces ekonomiczny w dużej mierze zawdzięcza bogactwom naturalnym, w szczególności wydobyciu węglowodorów tj. ropy naftowej i gazu ziemnego, które zapewniają z tytułu podatków oraz udziału państwa w produkcji sektora (Statoil, Petoro) niemalże 20 proc. dochodów budżetowych.

Kobiety w biznesie nie mają trudniej

Płeć w poważnym biznesie nie odgrywa żadnej roli, więc kobiety nie powinny się obawiać, że będzie im trudniej niż mężczyznom – mówi Monika Zagajska, która niedawno porzuciła pracę w korporacji, a dziś prowadzi już trzy własne perfumerie. Przestrzega jednak przed zbyt pochopną decyzją o zostawianiu pracy na etacie.

Mówmy „nie" stereotypom

W biznesie, nauce, kulturze, sztuce, polityce jest nas coraz więcej. To fakt. Wciąż jednak przekonujemy się, że obowiazujących w tych dziedzinach regulacji nie wprowadzono z myślą o nas.

Najemca ma głos

Warszawski rynek biurowy można zdecydowanie nazwać rynkiem najemcy, a wysoka podaż wzmaga konkurencję między deweloperami. Podobna tendencja widoczna jest w większości miast regionalnych.

Motywacja = sukces?

Jim Ryun powiedział “Motywacja jest tym, co pozwala Ci zacząć. Nawyk jest tym, co pozwala Ci wytrwać”. To dlatego tak niewielu dochodzi do upragnionego celu.

Blogosfera a siła marki

Z biegiem czasu blogerzy stali się opiniotwórcami, potem „nowymi celebrytami”. Zaczęli być zapraszani na pokazy mody, do prowadzenia eventów, zaczęli uczestniczyć w życiu publicznym także poza blogosferą.

Produkt lepszy, bo polski

Jeszcze niedawno, idąc ulicą zastanawialiśmy się, kiedy wreszcie na rynku krajowym pojawi się jakaś zachodnia marka, postrzegana z tęsknotą kątem oka podczas zachłannie zwiedzanych miast zachodniej Europy. Jeszcze niedawno z zachwytem w głosie rozprawialiśmy nad przychodzącymi z zachodu nowinkami technologicznymi.

Od dumy do patriotyzmu

Kiedy w 1992 roku startował Konkurs „Teraz Polska”, rozpoczynała się odbudowa polskiej gospodarki wolnorynkowej. Wszyscy wtedy potrzebowaliśmy przykładów pokazujących, że sukces w Polsce jest możliwy.

Dobre, polskie…

Tytuł publikacji Dobre, bo polskie zdaje się domyślnie deprecjonować to, co niepolskie, a przecież nie o to chodzi. A w takim razie, o co?

Co to znaczy polskość marki?

Ćwierć wieku temu pytanie to nie miało większego sensu. Marki w sklepach były, oczywiście, polskie. Nikt nie miał wątpliwości, bo były robione w Polsce przez polskie zakłady z polskich półproduktów. Ich nazwy brzmiały polsko.